Vind jouw ideale stageplaats bij een online marketing bureau
Het zoeken naar een stage is een belangrijke taak voor iedere student. Een stage is namelijk de perfecte kans om praktische ervaring op te doen in jouw vakgebied, en daarmee je cv verder uit te breiden. Wanneer je kiest voor een stage bij een online marketing bureau, dan heb je de kans om jezelf verder te ontwikkelen in een snelgroeiende industrie. Maar hoe vind je nu het online marketing bureau dat het beste bij jou past? Wij hebben 5 tips voor je op een rijtje gezet:
1. Doe een self-assessment
Voordat je gaat zoeken naar een stageplaats, is het belangrijk dat je eerst even kijkt naar jezelf. Wat zijn jouw sterke en minder sterke punten? Wat zijn jouw ambities? Op welke vlakken wil je jezelf graag verder ontwikkelen? Wanneer je deze vragen voor jezelf hebt beantwoord, dan weet je precies wat je zoekt in een online marketing bureau.
Hierbij is het ook handig om eens te kijken welk specialisme binnen online marketing je interessant lijkt. Er zijn namelijk veel specialismen binnen deze branche. Zo zijn er bureaus die zich op SEO, maar ook andere specialismen richten. maar ook online marketing bureau’s met meerdere specialismen.
2. Kijk naar de bedrijfscultuur
De bedrijfscultuur is heel belangrijk bij het kiezen van een stageplaats. Het is namelijk waar je 8+ uur per dag gaat doorbrengen, dus je wilt wel dat het een fijne werkomgeving is. Bij een online marketing bureau is de sfeer vaak informeel en salesgericht. Er is een open werksfeer, waarbij er veel ruimte is voor eigen initiatief.
3. Bekijk het klantenportfolio
Een online marketing bureau heeft vaak een portfolio op hun website staan, waarin ze laten zien voor welke klanten ze gewerkt hebben. Dit is een mooie manier om te zien of het bureau gespecialiseerd is in jouw vakgebied, of juist een bredere aanbieder is.
4. Vraag naar referenties
Bij een online marketing bureau kun je altijd referenties opvragen. Wanneer je contact opneemt met een aantal van deze referenties, dan krijg je een goed beeld van hoe het bureau werkt en of de klanten tevreden zijn.
5. Ga eens langs voor een kennismaking
Uiteraard is het altijd fijn om een stageplaats te vinden waar je al een beetje bekend bent. Maar wanneer je nog niet eerder bij het bureau bent geweest, is het ook niet erg om even langs te gaan voor een kennismaking. Zo kun je met eigen ogen zien of het bureau bij jou past.
6. Plan een proefdag in
Een proefdag is de perfecte kans om te kijken of het online marketing bureau écht bij je past. Tijdens een proefdag krijg je een goede indruk van het werk, de werkomgeving en de collega’s. Meestal is een proefdag ook een goede manier om te kijken of je de taken aankan die je tijdens je stage gaat uitvoeren.
7. Wees niet bang om te solliciteren
Een stage is een kans om ervaring op te doen, dus wees niet bang om te solliciteren bij verschillende online marketing bureaus. Wanneer je eenmaal een aantal gesprekken hebt gevoerd, dan weet je snel genoeg welk bureau het beste bij jou past. Help je er al snel een favoriet? Dan is het natuurlijk extra fijn!