Werken in de cloud en daarbij gebruik maken van online zakelijke telefonie oplossingen kan een uitkomst zijn als medewerkers en stagiaires thuiswerken. Met online zakelijke telefonie is het mogelijk geworden om een hogere mate van professionaliteit te bieden voor klanten en kunnen medewerkers flexibeler en efficiënter ingezet worden. We leggen uit welke mogelijkheden er zijn als het aankomt op online zakelijke telefonie én we vertellen hoe dit de efficiëntie en productiviteit kan verhogen!
De grenzeloze mogelijkheden van online zakelijke telefonie
Online zakelijke telefonie maakt het mogelijk om eenvoudig een professioneel zakelijk telefoonnummer te bemachtigen. Zo is online een 085 nummer aanvragen tegenwoordig een fluitje van een cent. Daarnaast kun je ervoor kiezen een zakelijk telefoonnummer door te schakelen naar een mobiel toestel. Het is mogelijk geworden om 0800 nummers (gratis voor bellers), betaalde 0900 nummers, nationale 085 en 088 nummers, en lokale/vaste nummers door te schakelen. Er kunnen zelfs internationale nummers doorgeschakeld worden naar een (lokaal) mobiel toestel. De ontvanger van het telefoontje is niet gebonden aan een vaste werkplek en de beller merkt geen verschil met hoe het vroeger ging. De ouderwetse telefooncentrale kan nu volledig in de cloud draaien, wat betekent dat telefooncentra op meerdere vlakken kunnen uitbreiden en professionaliseren.
Betere beschikbaarheid en bereikbaarheid van medewerkers met online zakelijke telefonie
Als je veel samenwerkt met stagiaires of parttime medewerkers kan het lastig zijn als ze bijvoorbeeld een studie met werk moeten combineren. Een college in de ochtend kan ervoor zorgen dat een stagiair, in verband met reistijd, eigenlijk in de middag al niet meer naar kantoor kan komen. Door cloud based zakelijke telefonie bied je de mogelijkheid om thuis te werken. Zo kan een stagiair in de ochtend college volgen en in de middag toch nog een paar uur meedraaien. Een bijkomend voordeel is dat door het afschaffen van reistijd medewerkers haast niet meer te laat zullen komen. Er zijn geen files of vertragingen door het OV, dus ook hier zit een efficiëntie slag.
Naast het feit dat medewerkers een grotere beschikbaarheid zullen krijgen, zullen ze ook beter bereikbaar zijn. Met online zakelijke telefonie kunnen gesprekken doorgeschakeld worden naar waar je maar wilt. Medewerkers kunnen dus thuis of onderweg gewoon bereikbaar blijven en zakelijke gesprekken voeren. Bij het doorschakelen van zakelijke gesprekken naar het privé toestel van de medewerker kan er een aparte beltoon ingeschakeld worden. Dit is prettig omdat de scheiding tussen werk en privé gewaarborgd kan blijven. Daarnaast kunnen door middel van een aparte beltoon zakelijke telefoontjes onderscheiden worden van privé gesprekken, zodat er ook op passende wijze opgenomen kan worden door de medewerker.
Kostenbesparing en slimmer investeren
Doordat veel medewerkers en stagiaires thuiswerken, kunnen een hoop kosten bespaard worden. Het meest voordehand liggend is de besparing op kantoorruimte, maar denk ook aan energiekosten, waterverbruik en andere voorzieningen. Een andere belangrijke kostenbesparing zit juist in het gebruik van cloud en online telefonie diensten. Online hosting, externe servers en cloud based office programma’s zijn veel voordeliger dan eigen hardware, software en servers beschikbaar moeten hebben. Daarnaast kan er met online zakelijke telefonie gekozen worden voor een betaald 0900 nummer dat wordt doorgeschakeld naar de medewerkers, zodat juist extra inkomsten worden gegenereerd. Zo blijft er meer geld over om weer te investeren in het bedrijf en de medewerkers.